мої ПУБЛІКАЦІЇ




 Конкурс «Вчительська десятка» 

     1. Урок розвитку мовлення «Казка про Сонечко»

Урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок націлений на вправляння дітей 2 класу у побудові зв'язної розповіді, складання тексту за даним початком та опорними словами. Використано електронні освітні ігрові ресурси видавництва «Розумники» на етапі актуалізації опорних знань, що дало можливість активізувати діяльність дітей та налаштувати їх на продуктивну працю. Також майже на кожному етапі уроку застосовано методи ейдетики: піктограми, образ слова.


2. Презентація «Казка вчить як на світі жить»

Презентацію можна використати під час проведення підсумкового уроку з літературного читання у 2 класі по темі «Казки народів Європи», або на уроці де діти закріплюють уміння визначати та характеризувати дійових осіб казки; розрізняти народні й авторські казки.


3. Мультимедійний урок за підручником О.Гісь «Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку неможливо розв’язати однією дією»

Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)
ЕІОР, як найбільш ефективний і багатофункціональний засіб, що інтегрує в собі могутні розподілені освітні ресурси, може забезпечити підвищення пізнавальної активності учнів та формування навчально-пізнавальної компетентності.
Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу і більшу кількість дітей.
Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.

4. Презентація «Ейдетика в початковій школі»

Ейдетика – напрямок психології, освітня технологія, яка розвиває, вдосконалює пам'ять на основі образного мислення. «Eidos» в перекладі з грецької мови – яскравий образ. Звідси і назва одного з психічних процесів – ейдетизма. Ейдетизм – це різновид образної пам'яті, пов'язаний з умінням бачити предмет, який вже зник з поля зору. Особливо цей феномен властивий дітям.
Чисельнні експерименти довели, що пам'ять людини тісно пов'язана з її уявою та уявленнями - «ейдосами», як казали древні греки. Методика отримала назву «Школа ейдетики». Сьогодні ця ігрова методика популярна серед тих, хто прагне неформально ставитися до процесів пізнання та навчання. Завдяки розвиткові образної уяви та яскравої фантазії ейдетика допомагає використовувати ті виняткові можливості, «резерви», які є у кожного з нас. Головним інструментом ейдетики є робота з асоціаціями. Асоціація (лат. associo — з'єдную, зв'язую) — поняття, що виникає при згадуванні іншого. Асоціації відіграють важливу роль у будь-якому процесі навчання. Одна річ спричиняє іншу, тому асоціації допомагають упорядковувати всі елементи інформації. Свідомо вигадуючи якісь асоціації й відшукуючи їх у заздалегідь передбачених випадках, ми тим самим підсилюємо контроль над записом інформації в пам'яті, тому шанси на спогад зростають. Пошук асоціацій швидко перетворюється на захоплюючу гру.

5. Заняття гуртка «Секрети віршування»

Відкритий захід засідання гуртка «У світі казки чарівної» націлений на розвиток уміння дітей складати вірші, вдосконалення мовної культури учнів, збагачення словникового запасу; прищеплює інтерес до милозвучності української мови; вдосконалює уміння виражати свої почуття засобами слова; виховує естетичні смаки, прагнення розмовляти літературною мовою, любов до поезії.


6. Урок «Казка вчить як на світі жить»

Урок з використанням мультимедійної презентації націлений систематизувати знання учнів 2 класу з теми «Казка вчить, як на світі жить». Вчить закріплювати уміння аналізувати зміст прочитаного; визначати та характеризувати дійових осіб казки; розрізняти народні й авторські казки. На уроці використані методи ейдетики. Діти вчаться зображувати вірші за допомогою піктограм, а також «оживлюють» вірш, показуючи рухами зміст почутого.

7. Мультимедійний урок «Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах»

Урок з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) для 2 класу. У класній кімнаті є телевізор ноутбук, дві бездротові мишки «подорожують класом», що дає змогу залучити до роботи з ігровим ресурсом майже усіх учнів. Мультимедійний урок дає можливість у цікавій ігровій формі розширити і закріпити знання учнів про слова, що означають дію предмета. Тема уроку «Все радіє, розквітає - вже Великдень наступає» націлена на розвиток шанобливого ставлення до народних традицій, родинних і загальнолюдських цінностей.

8. Гра-вікторина «Зоряний час»

Правила гри взяті із телевізійного шоу 90-тих років «Зоряний час»". Гра полягає у відповідях на запитання з різних галузей знань, що дає змогу розвивати інтерес до активізації пізнавальної діяльності, прагнення дітей до самовираження і самореалізації у цій діяльності. Тренується швидкість реакції, уміння висловлювати власну думку, працювати в команді. Формується емоційно-позитивне ставлення до процесу змагання між однолітками.

9. Стаття «Теоретичні засади Гуманної Педагогіки»

Нова українська школа йде шляхом організації  нового освітнього середовища. Принципи Гуманної педагогіки якраз і розкривають принципи створення  ідеального навчального простору. Гуманізм у перекладі з латинської мови мови означає людський, людяний. Визнання цінності людини як особистості, її права на вільний розвиток і прояв своїх здібностей. Гуманна педагогіка, на противагу авторитарної, формує творчу особистість, котра має свою власну думку і здатність вирішувати ті чи інші проблеми. Головна потреба творчої особистості - потреба в любові, в дружбі, в гармонії з навколишнім світом. 


10. Методична розробка «Впровадження технологій Гуманної педагогіки у навчально - виховний процес»

    Семінари Шалви Олександровича Амонашвілі та фільми Сергія Стрижака надихнули на ідею створити нову технологію «Образ БУКВИЦЬ». Мова йде не про букви абетки, а саме про БУКВИЦІ слов’янської азбуки, які наповнені образами. Через розкриття образів буквиць дитина знайомиться з законами СВІТОБУДОВИ, цілісного сприйняття картини ВСЕСВІТУ.
Базуючись на знаннях образів буквиць можна навчити дітей знаходити правильне значення слів. А цей навик вважається базовим у системі будь-якої освіти. Саме розуміння смислу слів, уміння правильно користуватися силою слова дає змогу людині стати творцем власного життя, не загубитися у реаліях агресивного середовища сьогодення.
Ознаками творчості є зв'язок інтуїтивного і логічного; відчуття натхнення, бажання творити; позитивна цінність результату. Використовуючи інноваційні методи навчання, можна швидко налаштувати дітей на творчу активну працю.


                                        сайт ВСЕОСВІТА  


Сила слова безмежна. Розуміння змісту кожного слова - обов`язкова умова гармонійного розвитку особистості. Семінари Шалви Олександровича Амонашвілі та фільми Сергія Стрижака надихнули на ідею створити нову технологію «Образ БУКВИЦЬ». Мова йде не про букви абетки, а саме про БУКВИЦІ слов’янської азбуки, які наповнені образами. Сучасна абетка – лише вершина айсбергу тих знань, які потрібні для справжнього розуміння законів Всесвіту. Буквиці (букви + ці) слов’янської азбуки мають свої багатогранні глибинні образи, насичені цінною для правдивого світосприйняття інформацією. Доторкнувшись до азів досвіду наших предків, ми зможемо точніше і глибше зрозуміти зміст слів, понять. Через розкриття образів буквиць дитина знайомиться з законами СВІТОБУДОВИ, вчиться цілісного сприймати картину ВСЕСВІТУ.
Робота з образами має величезний розвивальний потенціал, оскільки вона, як і мистецтво, допомагає дитині ввійти у єдиний потік світової культури, відчути себе її відповідальним нащадком, зберігачем і творцем, залучитися до вищих та вічних цінностей людства. Особливо цінним у такій діяльності є те, що вона виникає в зоні безпосереднього чуттєвого контакту людини з навколишнім світом, а отже, допомагає пізнати та описати світ, представити його у всій повноті і різноманітності.

Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)
Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу і більшу кількість дітей.
Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.

Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)
ЕІОР, як найбільш ефективний і багатофункціональний засіб, що інтегрує в собі могутні розподілені освітні ресурси, може забезпечити підвищення пізнавальної активності учнів та формування навчально-пізнавальної компетентності.

Сила слова безмежна. Розуміння змісту кожного слова - обов`язкова умова гармонійного розвитку особистості. Сучасна абетка – лише частина тих знань, які потрібні для справжнього розуміння законів Всесвіту. Доторкнувшись до глибин досвіду наших предків, ми зможемо точніше і глибше зрозуміти зміст понять. Буквиці (букви + ці) слов’янської азбуки мають свої образи. Саме цей урок дав можливість дітям познайомитись із образами буквиць та з відкриттям японського вченого Масаро Емото, який науково довів вплив "силу" слова. На   уроці активно використані методи ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ: "нашіптування", "образи буквиць", "віконце в дорослість"





сайт SUPER.UROK-UA

На цьому уроці метою було показати, що саме образна память штучно доповнює інформацію до повноцінного образу. Якщо учень зумів уявити – значить пам’ятає. З’являється здібність відтворювати інформацію через будь-який проміжок часу. Активно використані методи ейдетики. Метод піктограм - це метод «малювання» вірша. Кожне слово зображуємо за допомогою символів, які діти підбирають самостійно. Метод «спирання на картинку» використала при вивченні правопису словникових слів, слів з ненаголошеними - е, - и. Ігри «Малюємо картину» та «Пишемо вірш» допомагає суттєво розвинути образну пам'ять дітей. Для розвитку уяви дуже зручно при складанні загадок використовувати таблиці – опори. Складаючи загадку, треба звернути увагу дітей, що відмінності потрібно шукати важливі, істотні, а не просто будь-які.
Використання кінетичної пам’яті під час декламування вірша допомагає зняти тривогу, невпевненість у своїх силах під час відтворення вивченого. Під час заучування напам’ять метод «оживлення» допомагає дітям досить швидко впоратись із завданням, не викликаючи ніякого дискомфорту. Адже кінетична пам'ять у дітей молодшого шкільного віку розвинена дуже добре.


Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)
ЕІОР, як найбільш ефективний і багатофункціональний засіб, що інтегрує в собі могутні розподілені освітні ресурси, може забезпечити підвищення пізнавальної активності учнів та формування навчально-пізнавальної компетентності.
Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу і більшу кількість дітей.
Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.

Урок дає можливість доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною. Метою уроку є прагнення розвивати в учнів творче мислення, уяву, комунікабельність; формувати громадянські якості, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини - України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою; сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки.